Planificarea cadourilor pentru colegi si angajati face parte din cultura la locul de munca in timpul sarbatorilor majore? Acest lucru este unul extraordinar! Dar stii care sunt regulile cu privire la oferirea de cadouri, mai ales cand este vorba de cadouri pentru ziua de nastere sau alte ocazii mai personale?
De exemplu, este bine sa ii faci un cadou unui coleg proaspat casatorit? Ce zici de un cadou de ziua de nastere a unui coleg sau cadouri pentru copiii angajatilor? Toate aceste cadouri trebuie sa respecte o anumita eticheta si astfel am adunat cateva sfaturi simple pentru a te ajuta in acest sens. Desi fiecare companie are propria cultura, poti urma aceste bune practici pentru a sti cum sa oferi cadouri in afaceri.
Respecta politicile de oferire a cadourilor de la birou
In primul rand, trebuie sa cunosti politica de oferire de cadouri a companiei tale. Este posibil ca multi oameni sa nu realizeze ca afacerea lor (mai ales daca este o organizatie mare), chiar daca sunt manageri, are reguli oficiale cu privire la eticheta de a oferi si primi cadouri. Daca nu esti sigur daca compania ta are o politica privind cadourile sau daca nu stii care este aceasta, discuta cu cineva de la Resurse Umane sau chiar Contabilitate. Astfel poti evita o situatie potential incomoda.
Politicile de acordare a cadourilor se concentreaza in general pe valoarea unui cadou si pe pozitia beneficiarului intr-o organizatie. De exemplu, poate exista un buget de protocol care impune o anumita suma per persoana atunci cand sunt facute astfel de cadouri. Pentru asta, trebuie sa vezi care este suma si sa te incadrezi in aceasta. Cum poti face acest lucru? Cauta o firma care ofera cadouri pentru orice tip de buget. O astfel de firma este Gift Idea. Aici vei gasi cosuri corporate speciale, pentru orice ocazie, care nu vor incalca niciun protocol si, mai presus de toate, sunt la preturi foarte decente. Chiar daca bugetul companiei nu permite o cheltuiala foarte mare, cu siguranta la Gift Idea vei gasi ceva potrivit.
Titlul sau pozitia unei persoane in companie este un alt factor important in acordarea de cadouri in etica de afaceri. Prin cine poate oferi sau primi cadouri la birou, o companie urmareste sa evite aparitia favoritismului. Aceste politici de acordare de cadouri se aplica adesea persoanelor din interiorul si din afara organizatiei. De exemplu, un factor de decizie care accepta un cadou de la un subaltern ar putea parea ca acorda un tratament preferential atunci cand are de-a face cu acel subaltern in viitor. Un sef care ofera un cadou unui angajat favorit este iar ceva ce nu trebuie sa existe. De aceea, intr-o companie trebuie sa existe un tratament egal, profesionalism impartial si actiuni nediscriminatorii. Daca un sef ofera un cadou cu ocazia aniversarii unui angajat, va trebui sa faca acelasi lucru cu fiecare angajat. In plus, acel cadou nu trebuie sa fie unul personal, ci unul generic. De aceea, cosurile cadou de la Gift Idea sunt perfecte pentru asemenea ocazii. Ce trebuie, in schimb, sa ii ofere un angajat sefului? Ei bine, nimic! De fapt, daca este ziua de nastere a sefului, este indicat sa se discute cu toti colegi si sa se aleaga un cadou colectiv daca asta se doreste. Astfel nu va exista suspiciunea de favoritism.
Cand sunt in regula cadourile individuale?
Desigur, cadourile individuale sunt cele legate de aniversarea fiecarui angajat, asa cum am vorbit mai sus, cadouri ce nu trebuie sa fie diferite de la angajat la angajat. Dar cum ramane cu evenimentele care s-ar putea sa nu se aplice fiecarui angajat? Sa ne gandim la nunti sau la nasterea unui copil. Sunt companii care nu ofera asemenea cadouri, insa unele isi doresc sa faca un astfel de gest. Si pentru asta se aplica aceeasi regula ca la aniversari. Daca ii faci unui angajat un cadou de nunta, ar fi potrivit sa-i oferi si urmatorului proaspat casatorit acelasi lucru sau macar ceva asemanator. Cosurile cadou de lux sunt perfecte pentru astfel de situatii.
Ce faci cu ierahiile?
Este un gest lipsit de eleganta sa cumperi un cadou diferit pentru anagajati si pentru seful de echipa ceva mai scump. Indiferent de pozitia angajatului in compania ta, cadourile trebuie sa fie identice. O astfel de discriminare nu este permisa.
Tebuie oferite cadouri pentru copiii angajatilor?
Desigur, insa trebuie sa faci asta doar in anumite situatii. De exemplu, de Craciun, poti oferi pachete cadou copii, insa trebuie sa oferi cadouri Craciun si angajatilor, indiferent daca sunt parinti sau nu.
Ce faci cu partenerii de afaceri?
Daca doresti sa oferi cosuri cadou pentru partenerii de afaceri, ofera acelasi tip de cadou. Gandeste-te doar la faptul ca acestia pot vorbi intre ei si nu ar fi prea “business” sa afle ca unul a primit ceva mai mult decat altul. Toti partenerii, indiferent de tipul de parteneriat care exista intre voi, sunt importanti!
Nu fa spectacol din oferirea de cadouri in afaceri
Atunci cand oferi cadouri trebuie sa apelezi la bunul simt. Poti oferi un cadou in cel mai discret mod si nu facand spectacol din asta. Desigur, daca este vorba de un eveniment important, poti oferi cadourile tuturor angajatilor in cadrul unei mese sau festivitati ce nu are loc in timpul programului de lucru. Dar cand vorbim de o zi de nastere sau nasterea unui copil, poti face asta chemand angajatul in birou sau punand cosul be biroul angajatului cu o carte de vizita si o felicitare.
Alege cadouri care sunt simple si sincere. Nu incerca sa impresionezi. Alege un cadou care este atent, semnificativ, practic sau util. Intra pe giftidea.ro pentru a alege cadouri potrivite pentru colegi sau pentru partenerii de afaceri.