Odata ce un autoturism nu mai este nou si este folosit frecvent, exista riscul de a te confrunta cu situatia in care sa apara defectiuni sau anumite probleme. In acelasi timp, orice autoturism trebuie sa efectueze inspectia tehnica periodica (ITP) la anumite intervale regulate de timp.
Pentru a trece ITP-ul trebuie ca orice autoturism sa se incadreze in anumite cerinte tehnice. In caz contrar exista riscul ca autoturismul respectiv sa nu treaca ITP-ul. Intr-o astfel de situatie autoturismul respectiv nu poate sa ruleze pe drumurile publice pana cand nu trece o noua verificare tehnica. In ceea ce urmeaza vei afla care sunt situatiile in care poti sa ai emotii in privinta inspectiei tehnice periodice daca te prezinti pentru ITP sector 5.
Defectiuni ce pot fi identificate la inspectia tehnica auto
Verificarea tehnica periodica a autoturismului poate sa semnaleze anumite probleme sau defectiuni. In functie de complexitatea sau de gravitatea acestora, autoturismele si autovehiculele pot sau nu sa treaca ITP-ul. Exista mai multe categorii de defectiuni care pot fi identificate in cazul ITP-ului. In functie de categoria deficientelor se poate considera ca un ITP este sau nu trecut cu succes.
Categoria deficientelor minore se refera la acele probleme si defectiuni care pot fi identificate la inspectie, dar care nu afecteaza semnificativ gradul de siguranta in functionarea autovehiculului. Deficientele minore nu pun in pericol siguranta mediului si nici siguranta celorlalti participanti la trafic. In eventualitatea in care astfel de de deficiente sunt identificate la inspectia tehnica periodica, autoturismele trec primesc certificatul pentru ITP si vor putea sa ruleze in continuare pe drumurile publice.
Deficientele majore sunt a doua categorie de probleme tehnice care pot fi identificate atunci cand te prezinti pentru ITP sector 5. Aceste defectiuni sau probleme reprezinta un risc pentru siguranta autovehiculului si pentru siguranta participantilor la trafic, dar si la adresa mediului inconjurator. Identificarea unor astfel de deficiente obliga soferul sa remedieze problemele pentru a putea trece inspectia tehnica periodica.
Cea de-a treia categorie de defectiuni este cea a deficientelor periculoase. In acest caz autoturismul este considerat un risc imediat si foarte mare pentru siguranta rutiera, pentru siguranta mediului si pentru participantii la trafic. Aceasta categorie de deficiente nu permit trecerea ITP-ul si este nevoie de remedierea deficientelor de catre sofer.
Pentru deficientele majore si pentru cele periculoase este necesara o a doua inspectie tehnica periodica dupa remedierea defectiunilor la 30 de zile de la prima inspectie tehnica.
Pregatirea pentru efectuarea ITP-ului
Atunci cand vrei sa treci fara emotii ITP-ul este important sa te asiguri de faptul ca nu vor fi identificate probleme majore sau deficiente periculoase. In acest sens trebuie sa verifici franele autoturismului, sistemul de lumini, sistemul de directie auto, stergatoarele parbrizului, caroseria, starea anvelopelor, a jantelor si a parbrizului, nivelul lichidului de frana, nivelul lichidului de parbriz sau combustibilul.
Cand ajungi intr-o statie pentru ITP sector 5 si toate aceste sunt verificate pentru a te asigura ca functioneaza corespunzator sau au un aspect conform, scapi de emotiile cu inspectia tehnica periodica.