Dacă vrei să beneficiezi de servicii SEO, ai în mare trei opțiuni – colaborezi cu o agenție SEO, angajezi un liber profesionist sau înființezi un departament in-house (intern). Desigur, atunci când afacerea pe care o administrezi este de mărime medie sau mare, un liber profesionist poate să nu fie de ajuns – moment în care fie înființezi un departament SEO dedicat, fie apelezi la o agenție.
Deși gândul propriului departament SEO sau chiar de marketing este foarte tentant, există anumite provocări și dificultăți de care trebuie să fii conștient în acest sens. Adevărul este că, în cele mai multe situațîi, o agentie SEO este o alegere mult mai inspirată – citește în continuare pentru a află de ce!
Un departament in-house poate fi „mult prea independent”
Când se pune problema unui departament SEO in-house, administratorul trebuie să înțeleagă că departamentul respectiv trebuie inclus în mare parte din operațiunile afacerii. Anumite decizii, mai ales privind serviciile sau produsele, nu pot fi luate fără a consulta opinia specialistului (sau specialiștilor) SEO sau a persoanelor responsabile de conținutul scris aferent afacerii.
De regulă, cea mai mare problema a departamentelor interne este faptul că acestea sunt lăsate să opereze independent – în alte cuvinte, în lipsa de informații și detalii care pot fi esențiale. În schimb, aceste informații îți vor fi cerute cu siguranță de o agenție SEO care urmărește să producă rezultate satisfăcătoare.
Un departament in-house poate avea capital și resurse limitate
Cum ți se vinde o idee? La nivel intern, mai greu, mai ales dacă vine de la un departament sau colaborator/angajat nou, care încă nu și-a dovedit experiență în cadrul afacerii tale. La nivel extern, de la o agenție SEO cu rezultate dovedite, studii de caz și altele, ideile care pot revoluționa modul în care afacerea ta este văzută în mediul online îți sunt vândute mai ușor.
Această este o altă problema – anume faptul că, deși se așteaptă rezultate și de la un departament SEO intern, aceste rezultate nu sunt deseori susținute de capital suficient sau de resurse.
Unui departament in-house îi pot lipsi anumite soft skills
În acest caz, responsabilitatea ar reveni angajatorului – problema este că nu prea se înțelege necesitatea de soft skills din partea unui specialist SEO. O agenție SEO se poate impune prin proceduri și standarde dovedite. În schimb, un departament intern trebuie, din nou, să vândă idei cu ajutorul soft skills.
Un website complex, cu servicii numeroase, pagini în diferite limbi și o secțiune de blog cuprinzătoare care are nevoie de schimbări radicale din punct de vedere SEO necesită un efort semnificativ din partea unui departament in-house.
În situații complexe, aceste departamente trebuie să aibă o putere de decizie aproape la fel de mare că cea a departamentelor de vânzări sau chiar administrative, de exemplu.
În final, este de la sine înțeles faptul că un departament in-house este mult mai greu de pus la punct decât colaborarea cu o agenție SEO. În primul rând, trebuie să existe cunoștințe SEO relativ solide și totodată deja aplicate, pentru a putea evalua eforturile departamentului.
În schimb, dacă website-ul tău nu a fost atins de SEO încă, atunci colaborarea cu o agenție SEO este un prim pas perfect. Specialiștii The Markers îți pot spune mai multe despre acest lucru – contactează-i chiar acum și discuta cu departamentul SEO dedicat al agenției!